Előadók

Előadófelhő

Magyar előadók

Zenebetyár

Ez az oldal azokat a dalokat gyűjti csokorba, melyek más tollaival ékeskedve vívtak ki nagyobb elismerést, de legalábbis világsikert. De a híres magyar slágerek sem maradnak ki.
A Zenebetyár feldolgozásokat nem gyűjt, csak lenyúlásokat; függetlenül attól, hogy a "tettes" előadó feltüntette-e a dal forrását lemezborítóján vagy sem.

Az ember ugyanis nem veszi meg minden slágerelőadó lemezét, hanem csak felkiált:
"Fú de pöpec ez az ABBA szám!"vagy "Ezek a Daft Punk fiúk aztán tudnak valamit!" netán "Gary Moore egy stílusteremtő egyéniség!"
Hát kérem, nem minden az, aminek hallatszik.
Persze vannak csak részben csórt dalok, melyeknél az új előadó azért hozzátette a magáét, és vannak pofátlan nyúlások. A végeredmény minősége ettől függetlenül lehet jó és rossz is; nem minden gagyi, ami lopott.


Csak nem árt néha tudni, milyen tojásból született a slágertyúk.

Nyalábok

Bebetyárkodtak

The Eagles of Fuvolás Rock

2009.03.09. 08:15 | Ortisz | 28 komment

Címkék: eagles jethro tull

Ki ne ismerné a Hotel Californiát?

Megannyi lassúzó pár, könnyező szerelmi bánatos és viszketeg gitártanonc zárta szívébe az Eagles együttes védjegyévé avazsált balladát.

A Jethro Tullt szerintem az Eaglesnél kevesebben ismerik.
Ja, hogy mi az a Jethro Tull? Hát az egy Kerekes Band-jellegű zenekar, akikannak idején együtt turnéztak az Eaglessel, és a Sasok tőlük lopták a Hotel Californiát.

Kérem, füleljenek!

Eagles - Hotel California 1976 


Jethro Tull - We used to know
1969

 


A bejegyzés trackback címe:

https://zenebetyar.blog.hu/api/trackback/id/tr23988601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Crazy Joe Davola 2009.03.09. 09:44:23

Lécccci léccci ez veled együtt kerüljön címlapra:

Kárpátia nyúlja az egyik kedvenc zenekaromat, ami a Dandy Warhols:

DW - Mohammed:
www.youtube.com/watch?v=8WPLZeDDbkc#t=1m09s

Kárpátia:
www.youtube.com/watch?v=NJ5FL25Vokw

Santer 2009.03.09. 10:03:20

We haven't had that spirit here since 1969

Kisvárosi Fojtogató 2009.03.09. 10:07:13

Hát ha már így a címben felteszed a kérdést: nem.

BéLóg 2009.03.09. 10:08:47

Szia!

Jó! Adaléknak is meg észrevételnek is. Tetszett ez a nekem ismeretlen goear.

Nade ha Te azt állítod, hogy a Jethro Tullt (ma már ugye J-Tull) kevesebben ismerik mint az Eaglest, hát ebben szvsz nagyot tévedsz.

Az hogy az Eagles Hotel California számát bármi másnál jobban venné a köztudat, még aláírom.
A Jethro Tull a hetvenes évek őrületes pop-rock-metál-satöbbi forgatagában eszenciális együttes volt. Nekem ma is az.
Azt mondhatnám, aki ma 35 fölött van, az előbb mondja meg neked a tutit J ügyben...
Megkockáztatom, a 30 alattiak még az Eaglest sem ismerik.
Egyébiránt -- természetesen ez személyes -- az Eagles ezerszer inkább egyszámos csoport, míg a Jethro Tull esetében ez messze-messze nem mondható.

További sok sikert!

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.03.09. 10:11:18

Ez tetszett, bár nem mondanám nyúlásnak.

A négy akkordpárosból az utolsó teljesen másra változott, a ritmus is feszesebb lett, az ének dallama meg annyira semmi, hogy nincs értelme összehasonlítani, talán az is artikuláltabb lett. Plusz kapott egy teljes refrént, ugye.

Azért jár a pont, tényleg ez lehetett az ihletadó téma. Mindamellett, hogy minden tiszteletem a Jethro Tull-é, azért a Hotel California jobb szám lett, erőteljesebb, jobban ki van dolgozva, feszes a szerkezete, és a refrén is nagy value add-on.

kanbatu 2009.03.09. 10:15:16

Jól esett így hét elejére egy kis Jethro Tull. köszi!

Achmed the dead terrorist 2009.03.09. 10:18:14

Ezt azért nem nevezném nyúlásnak... az elején valóban egyezik az akkordmenet, de a refrén nem igazán található meg a Jethro Tull nótában, amúgy pedig a Hm-Fis-A-E menet nem ritka, sőt :D

Zigi 2009.03.09. 10:23:28

Azt nem tudom én se mondjuk,hogy honnan veszed azt,hogy a Tull-t kevesebben ismerik,mint az Eagles-t

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.03.09. 10:31:00

Én még fiatalabb vagyok 30nál mégis ismerem és szeretem a Jethro Tullt, ahogy környezetemben nem egy hasonló korú ember, az idősebbek meg egyenesen imádják!

SzocsO 2009.03.09. 10:49:19

BéLóg,
azért veled se szaladjon el a ló a nagy rajongásodban. Egyrészt nem kell ám összehasonlítgatni, mert más a két zenekar munkássága, meg azért az Eagles sem a b-kat egyszámos zenekar, van kb akkora reputációja mint a JT-nak.
egyuik sem a nagy kedvencem, de meghallgatom őket, jó zenék amúgy.
Kedves blogíró - ízlelgesd a kifejezést, ZENEI HATÁS.
van belőle nem kevés, az egész zenetörténetet behálózóan. Tudtad például, hogy Liszt komplett magyar gregorián antifonákat "nyúlt le"? vagyis hogy HATOTTAK rá. Más dolog, amikor egy jó és kreatív muzsikus más témáját, jellegzetességeit építi bele a saját műveibe, és más az amikor a kontár egy az egyben nyúl.

MTeddy 2009.03.09. 11:20:55

Szerintem meg nem nyúlta le az eagles. A Jethro Tull száma sokkal kifinomultabb, összetettebb. Az eagles max. az alap akkordot nyúlhatta le, de azt is módosítva, felhígítva annyira, hogy az már különböző.

Dorombolo 2009.03.09. 11:21:34

@BéLóg: A számból vetted ki a szót.. már épp kezdtem pötyögni, hogy ácsi, a Jethro Tullt szerintem sokkal többen stb... mikor elolvastam a kommentedet.
Én a mai napig az egyik kedvencemnek tartom. (Mondjuk pl. a The Who mellett.)

Dorombolo 2009.03.09. 11:28:17

@ern0: Jobban ki van dolgozva, Ezt azért vitatnám, Szerintem a ronat9ikusabbra és - az akkori 1975-78-as hangulatra van írva...
Én akkoriban voltam tini,és szerettem buliban hallgatni, de ha zenét akartam hallgatni bizony nem Eagles-t hanem Uriah Heep-et, Chicago-t, Zeppelin-t, ELO-t hallgattam...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.03.09. 11:50:36

@Dorombolo: Oké, nem jobban kidolgozott, hanem kevésbé improvizatív, dalosabb.

I'll be Beck! 2009.03.09. 11:55:45

Santer már megadta a megfejtést.
Amúgy ez www.youtube.com/watch?v=eY2xkA6dVJA meg pl. két Mozart vonósnégyes (a "Haydn" kvartettekből"). És?
Mindenki tudja, hogy Nyman egy kalap szar, hiába él meg ebből. És bár kopaszabb és szemüvegesebb mondjuk Szentpéteri Csillánál, több köze Művészethez nincs - sőt Csilla egész jól indult, míg el nem... hagyjuk, mert lehet, hogy így is ÉLVEZI. És az még rosszabb fényt vetne rá.
Jethro Tull meg en.wikipedia.org/wiki/Jethro_Tull_(agriculturist) volt, és így jár aki bandát nevez el róla.

Charlie Brown 2009.03.09. 11:56:14

Én egy Tull fannak vagyok mondható, de soha nem tűnt föl, hogy a két szám különösebben hasonlítana. Még, így egymás mellé téve sem.

Bummer 2009.03.09. 12:02:08

Á, ez véletlen.
Egy nagyon egyszerű - kommersz - akkordmenet van mögötte és pont ott különbözik, ahol ki kell lépni a sorból:
a basszus félhangonként megy le:

h ais a gis g Fis

az akkordok meg fokokban lényegében:
1 5 7 4 6 3

Ortisz · http://brog.blog.hu 2009.03.09. 12:14:25

@BéLóg: No igen, lehet, hogy ezt elhamarkodottan írtam így 30 felé tartó viszketeg gitárosként;
például ismerőseim gyakorta nyúzták a Desperadot, az In the cityt meg az ominózus slágert.
Mindenesetre ha tévedek és legalább annyian ismerik a Jethro Tullt mint az Eaglest, annak csak örülni tudok.

Ortisz · http://brog.blog.hu 2009.03.09. 12:15:15

@Achmed the dead terrorist: Főleg együtt turnézó zenekaroknál! ;o)

huta9020 2009.03.09. 12:17:44

A Jethro Tull (pontosabban Ian Anderson) sokkal meghatározóbb, mint az Eagles. A múltkor volt szerencsém meghallgatni egy Eagles válogatást, egy kaptafára készült, fantáziátlan számok voltak, amik még csak nyomokban sem emlékeztettek a Hotel California-ra. Ez, mondjuk, a nyúlás elmélete mellett szól, de azért azt nem mondanám, hogy a Jethro Tull említett számából nyúltak. Ennyi szerintem, mint inspiráció bőven belefér. Ha egyáltalán van köze egymáshoz a kettőnek...

huta9020 2009.03.09. 12:25:49

@Crazy Joe Davola:
Tényleg, ráadásul a magyar szöveget olyan dilettáns módon írták meg, hogy törni kell a nyelvet a kimondásához. Ha ilyen a többi számuk is, akkor az egy kontár banda, az ideológia nem érdekel.

Kisvárosi Fojtogató 2009.03.09. 12:28:14

A Hotel California egy lemez egyébként. Egy rendkívül nyálas poplemez, amelyből csak a címadó A/1-es szám maradt meg a köztudatban, nem véletlen. Mondjuk ennek nincs sok köze a nyúlás nem nyúlás témához, csak úgy mondom.

lotht 2009.03.09. 17:14:40

Furulya?? Csak nekem szúrja ez a szememet?

Ortisz · http://brog.blog.hu 2009.03.09. 20:01:34

@lotht: Hát ne tartsd olyan közel!
(ott a pont nyilván)

BéLóg 2009.03.12. 09:34:51

@SzocsO: Nem volt szándékom őőőőőő lóra szállni, talán nem jól fogalmaztam. Bár néhányan azt hozták ki "belőlem" amit mondani akartam.
Úgy vagyok ezzel a bloggal mint Pilátus a Crédóval, nem vagyok zenész, úgy estem ide be (mint számos más blognál), hogy az Index kitette a címlapra. Szóval a véleményem ilyen zenei téren erősen a kibic kategóriában kezelendő :-)
Ami viszont a goeart illeti, hát megőrülök, hogy mostmár (gép mellett) ott és annyiszor hallgathatom meg az ELP Jerusalem, Trilogy és többtucatnyi más számát, ahányszor csak akarom, hát a Jó Isten éltesse ezt a blogszerzőt cserébe!
Van olyan ELP szám, amely mért hallgatottsága (ezt kiírja ez a goear a számok lejátszásánál) ezóta 25-30%-kall emelkedett!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása